torsdag 12. september 2013

Natten er ennå ung...

Tanker..
Ofte er det my en lurer på her i livet. Jeg for min del lurer på mye rart, spesielt om kvelden virker det som. Da tenker jeg at dette må jeg slå opp. eller google, eller noe lignende når jeg står opp neste morgen. Da kan du være rimelig sikker på at det er glemt når en våkner neste morgen. Antageligvis er det derfor jeg sitter her før seks på morgenen og skriver dette. Ikke det at jeg lurer på noe akkurat nå, neida, heller motsatt. Jeg er helt tom i hodet på dette tidspunkt av døgnet. Hvis jeg skulle ha vondt i hodet på denne tiden, kan du være sikker på at det er fantomsmerter!

Gjøremål
Gårsdagen var en skikkelig hektisk dag på jobben med to forskjellige klasser i Kunst og håndverk og ei gruppe i Engelsk fordypning. Den ene k&h-klassen var en åttende-klasse som fikk tilbakelevert sitt første prosjekt med sine første skikkelige karakterer. Jeg brukte nøyaktig to klokketimer på å levere tilbake arbeidene med diskusjon og forklaring på hvorfor karakterene ble som de ble. Jeg tror elevene lærer mer om hvordan de skal forbedre seg på denne måten enn om jeg skriver en halv epistel til hver.
Ellers er det stort sett alltid like trivelig på jobben. Ekstremt mye gode kolleger med mye humor lagret. Også eleven synes å utvikle forståelse for humor, men det har muligens en sammenheng?

Outfit(Påkledning)
Gårsdagens outfit var en ren fallit-erklæring. Jeg hadde på meg lange bukser! Jeans fra Henry Choice, også kalt ola-bukser av oss som er en smule eldre, piquet-skjorte fra Kappa, også kalt tennis-skjorte av oss som fremdeles er en smule leldre, og svart skinnjakke, kalt skinnjakke av stort sett alle tror jeg?. OK på morgenen, men altfor mye utover dagen.

OSV...
Utover dagen i dag tror jeg det blir arbeidet i lavt tempo. Det jeg vet, er at jeg må innom Ottar i bakken og kjøpe noen skruer til takplatene. På samme turen regner jeg med at jeg svinger innom hallen og snauser en halv kopp kaffe. Hvis jeg er skikkelig flink i dag, kan det hende at alle takplatene kommer på vedskjulet, noe som forøvrig ikke hadde gjort noe. Jeg vurderer sterkt om jeg skal skru på de overskytende platene som vegg når jeg er ferdig med taket. Det blir i så fall på baksiden slik at det blir veldig lite synlig. Jeg skal tenke litt mer på saken før jeg bestemmer meg helt. Det er også mulig Stigaen må luftes i dag. Plenen gror skikkelig  på enkelte steder slik at en runde med gressfrisøren sikkert ikke hadde gjort noe. Nei vi får se....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar