onsdag 11. september 2013

Good old gammel nok

Dagen i dag
Hvaler i september er slett ikke ille. Ikke en bil på parkeringsplassen og helt stille. Dagens dont var å prøve å få ferdig det påbegynte fra før i sommer, men akk, heller ikke denne gangen stod arbeidsmengde og tidsberegning i stil. Fremdeles mangler det å slenge opp kassebord og litt innkassing av noen stolper, men bygningen kan gå "off season" trygt i møte. Sjøl om det "utrente" øye nok ikke vil se stor forandring, har både byggherren og den ufaglærte håndverkeren, meg, stått på i hele dag, fra tidlig morgen til det begynte å mørkne. Vi syns det ble fint! Tittelen henspiller dermed på hvordan kroppen kjennes på det nuværende tidspunkt. Rimelig lemster for å si det sånn.

Mat
Dagens meny har bestått av frokost: brødskiver med salami, prim og flykræsj. Lunsjen var stort sett ganske lik bortsett fra at rekkefølgen på brødskivene ble byttet om litt for variasjonens skyld. Middagen var grillpølser og oppvarmede gratinerte poteter med ketsjup og pølsesennep. Dette smakte fortreffelig. Drikke til alle måltidene var skummet melk, Til frokost og lunsj fra Tine og til middagen fra Q-melk. Jeg syns det er viktig å ikke favorisere for mye. Ettter at jeg kom hjem hadde husfruen mekket seg fiskesuppe som jeg også ble tilbydd, men jeg var ikke i fiskehumør i kveld, så det ble ferdigpizza av typen COOP selger til underpris. Helt OK spør du meg og helt sikkert verd ti kroner. 

Outfit (påkledning)
Som dere sikkert skjønner har dagens outfit vært av det praktiske slaget. Arbeidsbuksa fra Ullared dugde like bra på Hvaler som i Haugkroken. Deilig med klær som fungerer ved flere anledninger. Oventil hadde jeg i dag en snekkervest fra Bekken & Strøm. En virkelig praktisk sak med rikelig med lommer, knapper og hemper, slik at en kan ha med seg nærmest alt det en måtte trenge til den jobben man skal gjøre. Begge delene er selvsagt i svart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar