mandag 16. september 2013

En stor sjaffør!

Dagen
Dagen har vært av det hektiske slaget. Eleven i 10.klasse er i gang med prosjektet "Fra 2D til 3D" og da blir det en del som trenger en hjelpende hånd. Båndsaga fikk i dag kjørt seg ganske godt og det uten av noen fingrene var borte i sagbladet, noe fingrene forøvrig har vært tre ganger før. Det blir det en del blodsøl av, så det er like greit å holde fingrene unna der. Ellers var det den kalde krigen og Cuba-krisen som stod i fokus i dag. Et meget lydhørt publikum gjør at en blir inspirert til å dele kunnskap, men moro blir det nok aldri for mine elever!
Etter jobben bar det avgårde til Hønefoss eller Chockenfalls som enkelte vittige sjeler også kaller det, eller var det nynorsk?. Samboerne fra Geilo, Even og Mattis, fant ut at det var like greit å komme til Aurskog for å gjennomføre de siste øktene før Sommer-NM i skiskyting i Mo i Rana til helga. Hyggelig syns både husfruen og jeg, sjøl om det ble en god kjøretur tur retur Hønefoss og Ringerike. Det er forresten denne turen tittelen henspiller på. På hjemveien hadde vi en liten pitstop på Esso'n på Jevnaker. Der selges det Soft-is. Dette hadde blogger'n oppfattet på ditoverturen og valgte da å legge stoppen dit. Det er den største soft-isen jeg noen gang har sett. Jeg mener bestemt jeg ikke ble ferdig med den før nærmere Nannestad. Det sier vel det meste om størrelsen på den.
Vel hjemme hadde husfruen disket opp med middag til seg selv og oss tre kara. De utøvende idrettsmennene hadde bestil kyllingbryst, ris og bretagnesaus. dette smakte så godt som det høres ut. Bloggeren for deretter ut for å utnytte det siste dagslyset til å gjøre noe med den digre åpningen på Vedskjulet. Det ble med å skru opp fire kroker som skal danne grunnlaget for en egenkomponert "dør"-løsning. Time will show om det blir en suksess. Sjansen er vel stor med tanke på andre prosjekter bloggeren har vært borti, at suksessen blir begrenset. Hvis lykken står den kjekke bi, vil det muligens bli et resultat på det i morgen.

Outfit(Påkledning)
Dagens outfit har vært av det trauste og kjedelige slaget. Igjen bestod det av jeans fra Henry Choice og piquet-skjorte fra Adidas. Utenpå ble det den svarte skinnjakka som jeg egentlig er ganske glad i og på toppen en surfecaps innkjøpt i Portugal sommeren 2012. På beina ble det i dag et par svarte jodphurs, mest av fornuftshensyn pga dagens vær. Dette antrekket kan synes noe gammelmodig og det var også følelsen jeg fikk da jeg tilfeldigvis så meg i et speil på jobben i dag. Intet vakkert syn, men et syn av en gubbe på vel femti. Dett er jo reel alder, men ønsket er jo at en skal se litt freshere ut enn sin virkelige alder. Skal gjøre et seriøst forsøk på å komme bedre ut av outfit-situasjonen i morgen. Etter middagen ble det på med arbeidsklærne nok en gang. Der er det ikke mye krativt å skrive hjem om for å si det mildt. Den samme buksa fra Ullared, ei gammel t-skjorte fra Heimevernsdagene og en sweatshirt fra Umbro, blå sådan. Skoa var de utslitte fra Salomon som jeg egentlig lurer på å gi en liten shining ved en passende anledning. Hælen er så dårlig at jeg mister skoen ved minste feilskjær. Det kan være ubehagelig hvis feilskjæret f.eks. skjer i nærheten av et vasshøl e.l.

Kvelden
Som dere skjønner blir kvelden tilbrakt i sofaen foran tv'n med edb'n på fanget. På fjernsynet flimrer Liverpools bortekamp mot Svanesjøen over skjermen. Første omgangen var av det forrykende slaget. Andre omgangen virker til ganske ok, men ikke av samme kaliber som første. Nei, it's time to say enough is enough. Vi sjåast!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar