mandag 9. september 2013

En gang må være den første

Jeg tenkte den gang det begynte med EDB og sånt at det var intenting for meg. Så feil kan en ta. Ikke at jeg er blitt noen ekspert. Så langt derifra, men det kunne jo være gøy å prøve seg på en blogg der en kan skrive om løst og fast og glede noen og ergre langt fler. Jeg har lest noen blogger opp igjennom og det det skrives om er jo så mangt. Jeg tror dette sikkert blir en tradisjonell en med "outfits", gjøremål og sykdommer på lik linje med alle andre.
Dagens gjøremål bortsett fra en flott arbeidsdag, har vært å varme opp rester og gafle i seg dette, før turen gikk ut for å jobbe med vedskjulet. Dette er et bygg som så langt umulig kan ha kostet mer enn noen hundrelapper og ser ut deretter. Byggingen nårmer seg slutten og dagens arbeid bestod i år legg/skru på noen fler takplater. De jeg hadde liggense var selvsagt ikke lange nok, så jeg måtte måle litt og kappe dem med vinkelsliperen. Det ble slett ikke verst om jeg skal si det selv og som kjent er selvskryt noe som kommer fra hjertet, så det skal en høre på. I dag klarte jeg å legge to bredder før jeg ikke orket mer. Svetten silte og blodet rant, for stålplater skåret med vinkelsliper kan være sylskarpt, så også disse. I tilleg begynner det å bli smått med farmerskruer, men en kompis av meg påstår at de bare koster ca femti øre stykket, så jeg skal vel koste på meg noen til slik at jeg blir ferdig med taket, Antageligvis en gang til uka eller noe. Da står det bare igjen å slenge på noen vindskier og vannbrett før jeg sier meg fornøyd med bygget for høsten. 
Dagens oufit kan som dere skjønner deles i to da vi snakker betalt arbeid og hobbyjobbing. På jobben i dag ble det sandaler og kortbukse med en langermet genser type trening fra Bj-sport. Denne genseren er i svart med oransje sømmer noe som passer perfekt til klokka jeg fikk da jeg nylig rundet femti. På ettermiddagen skiftet jeg til ei reklame-T-skjorte i svart med teksten Farris på venstre side av brystet. Buksa var ei arbeidsbukse med kneputer innkjøpt for en slikk og ingenting på Gekås i Ullared i sommer. Skoene var noen lettere utslitte Salomon fritidssko.
Når det gjelder sykdom er det heller lite å melde. Den posten tror jeg at jeg lar ligge til det dukker opp noe spennende som håravfall eller neglesopp.
Dermed avsluttes tidenes første blogging fra min side og jeg kommer plutselig tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar